| DETAIL AKTUALITY

SPOTŘEBITELSKÉ SOUTĚŽE OPĚT NA VZESTUPU, LIDÉ UŽ PŘI NICH NEMUSÍ MYSLET


Objem peněz v marketingových soutěžích se letos díky novému zákonu zvýšil o polovinu.

Trh ožil díky novému zákonu, který umožňuje losovat vítěze.

Asociace komunikačních agentur odhaduje, že firmy letos za soutěže utratí 1,6 miliardy korun.

Jednačtyřicetiletou Petru Vymětalovou živí spotřebitelské soutěže, přestože se už dlouho žádné nezúčastnila. Už třináct let spravuje bývalá gymnaziální učitelka matematiky a angličtiny z bytovky na okraji moravského Jevíčka webový katalog, do kterého e-shopy, internetové magazíny a různé firmy vkládají své spotřebitelské soutěže. Hodnota cen se typicky pohybuje kolem tisíce korun a cesta k výhře není nijak složitá: obvykle se stačí zaregistrovat, odpovědět na soutěžní otázku a na so­ciální síti dát lajk profilu firmy, která soutěž pořádá.

"Takových soutěží přibývá, v porovnání s dobou před třemi nebo čtyřmi lety je jich až dvojnásobek," říká Vymětalová, která vydělává na reklamě a platbách za umístění soutěží na prémiových místech katalogu. "Možná pomohla i změna zákona, podle níž se mohou vítězové zase losovat. Je ale pravda, že hodně soutěží v rozporu se zákonem vítěze losovalo i předtím, některé pořadatele jsem na to sama upozorňovala," dodává.

Náhoda se vrací

Od letošního 1. ledna, kdy začal platit nový zákon o hazardních hrách, v Česku spotřebitelských soutěží přibylo, a to nejen v internetovém kata­logu Petry Vymětalové. Podle údajů pořadatelských agentur vzrostl objem peněz, které firmy letos za tento oblíbený marketingový nástroj utratily, v porovnání s loňským rokem o více než polovinu. "V absolutních číslech navýšili zadavatelé výdaje na spotřebitelské soutěže přibližně o 800 milionů korun," říká Martin Pešta z Asociace komunikačních agentur.

Zdroj, foto a celý článek: ihned.cz


zpět

nahoru  |  vytisknout